Članak je preuzet s portala mediamarketing.com
Razgovarala: Asja Dupanović
Ivana Kršić voditeljica je projekata u hrvatskoj agenciji Projektil. Nakon završenog dodiplomskog studija iz finansijskog menadžmenta, upisala je magisterij poduzetništva. Zahvaljujući njemu, poduzetno je odlučila baviti se nečim sasvim drugačijim. Nakon dobivanja dekanove nagrade na smjeru poduzetništvo, trebala je nešto izazovnije te je završila još jedan magisterij i to iz marketinga. Tada se i opredijelila za glamurozni agencijski život. Počela je kao asistentica, a na putu do menadžerske pozicije prošla mnogo projekata i razne sektore. Najveći klijent kojeg vodi već tri godine je Philip Morris. Na putu je dobro upoznala i Nike, Snickers, Google, Miss7, Porsche Croatia. S mnogima od njih posvuda putuje jer vodi projekte i u drugim zemljama. Zanimaju je tržišta Istoka, vjeruje u izreku Old ways won’t open new doors, a njena strast van agencije je uživanje na moru pa tako ponekad preuzme korimilo obiteljskog broda.
MM: Planirala si se baviti nečim drugim, ali si ipak završila u marketingu. Pretpostavljam da se nisi pokajala. U kojem trenutku si sama sebi rekla “Yesss, to je to!”?
Ivana Kršić: Marketing kao grana me u principu uvijek zanimala. Nekada u životu donosiš odluke (upis financijskog menadžmenta) za koje misliš da će ti donijeti bolje sutra, ali u konačnici završiš tamo gdje i pripadaš i to sutra se pokaže dobrim. Profesori sa smjera marketinga sigurno su zaslužni za taj „yes, to je to“ moment! Dobrim primjerima iz prakse pokazali su značaj marketinga, a danas ta pozitiva dođe nakon uspješno završenog projekta.
MM: Vodiš projekte za zaista zanimljive klijente. Neki od njih prednjače u mnogo čemu. Između ostalog, imaju i cijene izuzetno visoke standarde kada su eventi u pitanju, hrabri su, otvoreni za ideje koje pomiču granice, imaju budžete da ih sprovedu. Šta su za tebe najveći izazovi u radu s njima? Kako se s tim izazovima nosiš?
Ivana Kršić: Raditi u projekt/event agenciji znači svakodnevno se boriti s izazovima, od onih malih do velikih. Svaki klijent je specifičan i zahtijeva potpunu posvećenost. Jako je bitna dobra priprema i poznavanje brenda kako bi mu se moglo što individualnije pristupiti. Stvaranje odnosa i povjerenja s klijentom također je ključno jer u procesu zajednički donosite odluke i radite na tome da svi budu zadovoljni po završetku istoga. Izazovi su različiti, a ono što ih često otežava su rokovi. Rok, rok, rok… za sve postoje rokovi, kojih u jednom trenutku imaš hrpu, ali onda se često sjetim grafa u koji se sve naše aktivnosti mogu svrstati pod: hitno, važno, manje hitno, manje važno i tako kreneš rješavati rokove po prioritetima.
MM: Šta je ustvari tvoja super-moć, ono što ti svakodnevno pomaže da uspješno plivaš u vodama koje su sve samo ne mirne?
Ivana Kršić: Moć opažanja detalja je takozvana moja super moć, a kada radiš evente shvatiš da ima ne samo jedan, nego milijarda detalja. Bitno mi je znati svaki podatak kako bi bila što temeljitija u rješavanju i egzekuciji projekta.
MM: Na kakvim projektima najviše voliš raditi i koji je tvoj princip pristupanja projektima?
Ivana Kršić: Najviše volim raditi na projektima koji ti dozvole da kreiraš nešto sasvim novo. I sa strane klijenta i iz naše pozicije to je uvijek rizik jer izlazimo iz okvira na koji su navikli, ali je nužno ako želimo biti u skladu s trendovima. Moje kolege kažu da često maštam, što svi smatramo pozitivnim i nasmijemo se svakoj novoj maštariji. “Logika će vas odvesti od točke A do točke B. Mašta će vas odvesti gdje god poželite”, rekao je Albert Einstein. To je princip od kojeg sve u mom radu polazi kada klijent kaže cilj, a tebi prepusti sve ostalo. S druge strane, moram priznati da kada „igraš na sigurno“ možeš se malo opustiti i pomicati granice unutar već poznatih okvira.
MM: Možeš li za vršnjake iz regije izdvojiti neki projekat na kojem si se sa svojim timom susrela sa naizgled nepremostivim preprekama. Kako ste riješili situaciju i šta ste iz nje naučili?
Ivana Kršić: Klijent iz medijske industrije napravio je prvo istraživanje tržišta o milenijalkama i željeli su to prezentirati svojim partnerima. Kako i sami znamo, rezultati istraživanja tržišta čiste su brojke, statistike i grafovi, što zna biti monotono kod prikazivanja. Najveći izazov s kojim smo se susreli je kako prezentirati rezultate osobama koje su ionako svakodnevno zatrpane statistikama. Odlučili smo se za nekonvencionalan pristup: izašli smo izvan okvira i ponudili klijentu rješenje koje zasigurno nije očekivao. Napravili smo „Leksikon milenijalke“, nešto što je svaka milenijalka imala kao dijete. Egzekucija je bila izazovna. Osmislili smo događanje na kojem u vidu multimedijalne izložbe gosti „prolaze“ kroz stranice leksikona, a svaka je od njih izvedena kao instalacija. Tako smo kroz scenografske elemente prikazali glavna obilježja milenijalke te na taj način dodatno ih naglasili prema publici. Nakon uvodne izložbe organizirana je panel diskusija, kao i dodjela Millenial brand nagrade. Mogu reći da smo iznenadili uzvanike, bili kreativni i drugačiji, kakav je bio i brand koji smo predstavljali.
MM: Ko su i šta tvoji go-to izvori kada ti je potrebno znanje ili inspiracija?
Ivana Kršić: Rad sa širokim spektrom klijenata i brandova zahtjeva da se poslužim svim izvorima, ali internet je u tom dijelu ipak alat broj 1. Internet je najbolji prijatelj i tu se najčešće služim istraživanjem na YouTubu i Pinterestu. Uz to istražujem i primjere inozemnih marketinških agencija kako bi se inspirirala njihovim pristupom u rješavanju zadataka. Ne navodim nikakve konkretne linkove jer nemam stranicu koju redovno posjećujem nego ovisno o brandu, konceptu i ostalim stavkama, istražujem specifičan pojam. U današnje vrijeme i društvene mreže služe kao koristan alat za pronalaženje inspiracije i kao izvor znanja. Povrh interneta, razgovor sa iskusnijim kolegama i poslovnim partnerima zaista može pomoći.
MM: Kao kreatori komunikacije imamo izuzetnu moć uticaja na pojedince i cijela društva, time i veću odgovornost da djelujemo u pravcu boljitka, pozitivnih promjena, dobrog stanja zajednice u kojoj djelujemo. Koliko ti je to važno? Kako kao mlada liderka možeš doprinijeti tome da naša struka bude dio rješenja, a ne samo problema?
Ivana Kršić: Izuzetno je važno da djelujemo i u projektima koji čine pozitivne promjene. Mi kao tim povremeno sudjelujemo i u pro bono projektima te na taj način pokušavamo doprinijeti društvu. Uz to, radimo i na projektima koji prenose snažnu komunikacijsku poruku, potiču ljude na pozitivne promjene te na takav način imaju svoj utjecaj. Smatram da se kroz sudjelovanje na takvim tipovima projekata može doprinijeti da naša struka bude dio rješenja, a ne samo problema.
MM: Šta te usrećuje i opušta?
Ivana Kršić: Usrećuju me i ispunjavaju dobro završeni projekti i sretni klijenti, ali da bih to mogla realizirati bitno je da privatni dio bude potpun. To je najčešće kroz opuštanje s obitelji i prijateljima, glazba, putovanje i tako dalje.
Originalan članak dostupan je na linku.