Članak je preuzet s portala mediamarketing.com
Razgovarala: Asja Dupanović
Brigita Krog završila je medijski dizajn i najprije radila u agenciji za grafičke usluge. Nakon što je shvatila da se neće baviti (samo) dizajnom zaljubila se u digitalne platforme, radila je u dvije digitalne agencije. Onda su je ukrali Drap-ovci. Iako joj je trenutna pozicija Digital Executive Account, u agenciji radi sve – od pisanja, upravljanja društvenim mrežama, vođenja klijenata, dizajna, fotografisanja, a u digitalnom oglašavanju pliva kao riba u vodi. U Drap-u nije dugo ali već samostalno vodi neke od najvećih klijenata i to na području cijele SEM regije. Obooožava pse.
MM: Čime si se najviše zanimala u djetinjstvu i šta sanjala da postaneš kad odrasteš? Koje od tih snova ispunjavaš danas kroz posao koji radiš?
Brigita Krog: Oduvijek sam nešto crtala, slikala, stvarala, a kad je došlo vrijeme za odabir obrazovanja, pronašla sam se u umjetničkom području. Nakon što sam diplomirala medijski dizajn, započela sam svoje agencijsko iskustvo kao dizajnerica. Iako je dizajn moja velika ljubav, spletom okolnosti ubrzo sam završila u marketingu. Kroz vrlo slične, a opet različite poslove, usvojila sam široki spektar znanja. Kad bih uspoređivala marketinške procese s dizajnerskim, rekla bih da su gotovo jednaki. Sve počinje s inspiracijom, idejom, olovkom i papirom. Tako da radim sve što sam oduvijek željela, samo kroz drugačije medije.
MM: Šta su za tebe najveći svakodnevni izazovi rada u agenciji, kako se nosiš s njima i šta bi sve mijenjala kada bi se tebe pitalo?
Brigita Krog: Marketinška industrija vrlo je dinamična i nikada ne spava, što znači da svaki dan nosi neke nove izazove. Jedina stvar koja je svakodnevna jest organizacija dnevnih zadataka unutar radnog vremena. Zato ujutro, što ranije, organiziram dan i rasporedim zadatke prema važnosti. Vjerujem da se uz pozitivnu energiju i pozitivan stav mogu riješiti svi zadaci, kao i svaki problem. Odnosno, agencijskim žargonom – „izazov“.
MM: Kada ti nedostaje znanja i inspiracije, koji su tvoji go-to izvori?
Brigita Krog: Inspiraciju crpim u svakodnevnim razgovorima s prijateljima, kolegama pa čak i klijentima. Imam sreće da sam okružena kreativnim i inspirativnim ljudima. U agenciji pratimo vijesti iz digitalnog svijeta na dnevnoj bazi, skupljamo one najzanimljivije i objavljujemo ih u formatu bloga na agencijskoj web stranici ( http://bit.ly/2LUzOWM ). Bitno je dijeliti relevantne informacije, znanje i iskustvo, upravo ih zato i objavljujemo. Tako inspiracija ponekad dođe iz novog formata oglasa, ponekad iz neke druge kampanje, a ponekad iz YouTube spota omiljenog benda. Zaista se može pronaći u svakom „kutku” interneta.
MM: Možeš li za vršnjake iz regije izdvojiti neki projekat na kojem si se sa svojim kolegama susrela sa naizgled nepremostivim preprekama? Kako ste ih prevladali i šta naučili iz tpg iskustva?
Brigita Krog: Svaka branša ima svoje zakonitosti i određene izazove koje treba riješiti. Kampanje zdravstvene tematike svakako su jedne od zahtjevnijih. Komunikacija treba biti znanstveno utemeljena i strogo orijentirana prema ciljanoj publici na što jednostavniji način. Najveće prepreke u takvom tipu oglašavanja su zakonska ograničenja od strane države i oglašivačkih platformi. Neki se zdravstveni sadržaji uopće ne mogu oglašavati, tako da je potrebno provesti jako dobro istraživanje prije samog kreiranja takvih kampanja.
S druge strane, izazovno, ali i jako zabavno, bilo je raditi na posljednjoj digitalnoj kampanji za NESCAFÉ® Classic Frappé. Zadatak je bio osmisliti kampanju za devet različitih tržišta, ali da je lokalno relevantna. Znači, nikakvi voice overi i titlovi nisu dolazili u obzir… Tako smo došli do našeg tihog junaka, čiji pogled, govor tijela i djela govore više od riječi. Pogledajte i sami:
Inovacija, Dron i Ljuljačka
MM: Kao kreatori komunikacije imamo izuzetnu moć uticaja na pojedince i cijela društva. S njom dolazi i velika odgovornost da u ovoj industriji radimo prave stvari. Jesmo li po tebi i dalje dio problema? Kako možemo više djelovati u pravcu podsticanja pozitivnih promjena? Nije li vrijeme da marketing postane marCAREting?
Brigita Krog: Rad u marketingu postao je jedan od najizazovnijih poslova. Osim kreativnog i analitičkog mišljenja, moramo uvijek biti u tijeku s neprestanim promjenama. Ljudi više ne kupuju proizvode, već iskustvo i emocije. Trebamo ispričati priču, autentičnu i iskrenu. Priču koja snažno odjekuje emocijom. Pozitivne promjene događaju se svaki dan, malo po malo. No ponekad je potrebno poduzeti i malo veće korake kako bismo promijenili postojeće okolnosti. Ništa se ne događa preko noći, ali uz dobru volju i malo odvažnosti – gotovo sve se može ostvariti.
MM: Kako vizioniraš budućnost komunikacije brendova sa potrošačima – Ima li izgleda da će ona masovno postati humanija ili će se ovaj cirkus „šminkanja“ stvari u nedogled samo usavršavati? Hoće li doći vrijeme kada će se isplatiti iskrene, istinski autentične, human-to-human, heart-to-heart priče?
Brigita Krog: Vjerujem da se emocionalne priče prepoznaju i cijene svakoga dana sve više i više. Ljudi osjećaju emociju branda kroz priču koju prenosimo. Samo je potrebno saslušati što ljudi žele i na taj način im se prilagoditi. Vizuali su srž svega i najviše privlače pozornost korisnika. U današnjem svijetu preplavljeni smo informacijama više nego što smo ikada bili. Oko je najvažnije ljudsko osjetilo jer njime primamo 90% svih informacija iz okoline. Boje i oblici nas mame da isprobamo nešto novo i drugačije. A photoshopiranje je postala normalna stvar, koju sada znamo svi prepoznati. Tako da vjerujem da ušminkavanju dolazi kraj.
MM: Koje je to najvrjednija lekcija koju si do sada naučila u ovom svijetu komunikacija, u agencijama u kojima si radila, u saradnji sa klijentima za koje si kreirala?
Brigita Krog: Uvijek vjeruj svom instinktu. Kada znaš da je nešto pravo, onda tako i je. Od ideja i realizacije kampanja pa sve do najjednostavnijih zadataka. Kada radiš nešto s emocijama, to se i osjeti. A instinkt je taj koji je podrška da nađeš način da ideja zaživi. Vjerujem da svi trebamo biti otvoreniji i više pokazivati emocije, baš kao i držati se svog mišljenja.
MM: Šta su tvoje strasti van agencijskog života?
Brigita Krog: I dalje dizajniram, fotografiram, crtam i stvaram. U studentskim danima često sam izlagala svoje radove na raznim festivalima i izložbama, a sada sam u pripremama za samostalnu izložbu. Sve što trenutno stvaram u umjetničkom segmentu, stvaram potpuno slobodno i bez rokova.
MM: Gdje ćemo te naći kada nisi u agenciji, šta te opušta?
Brigita Krog: Slobodno vrijeme provodim s obitelji i prijateljima ili u dugim šetnjama sa psom.
Originalni članak možete pročitati na linku.